Identyfikator UUID w skrócie

Dyskusja w 'Bukkitowe nowości' rozpoczęta przez użytkownika AxonCraft, Kwi 5, 2014.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. AxonCraft
    Offline

    AxonCraft Użytkownik

    Wiadomości:
    251
    Polubienia:
    233
    Punkty:
    113
    Na samym początku bieżącego roku firma Mojang postawiła sobie plan aby wprowadzić unikalny identyfikator (UUID), który pozwalałby zmieniać użytkownikom z wykupionym kontem Premium swoją dotychczasową nazwę konta a jednocześnie zmianą nicku w samej grze. Mojang powiedział również, że zamierza wprowadzić i aktywować tą zmianę już przy wydaniu Minecraft 1.8, który prawdopodobnie trafi do nas w Maju.

    Ta zmiana niesie ze sobą pewnie utrudnienia dla właścicieli serwerów jak i ich administratorów. Osoby zajmujące się konfigurowaniem takiego serwera powinni sprawdzić oraz ustalić które pluginy obecnie używają nazwy dla identyfikacji gracza. Zalecane jest aby właściciel bądź administrator skontaktował się z twórcą danego pluginu z których korzystają aby dowiedzieć się, czy plugin jest lub będzie przygotowywany do przejścia na UUID. Pluginy, które prawdopodobnie będą musiały przejść na nowy UUID jest wiele, tyczy się to pluginów odpowiadających między innymi za:
    • ochrona regionów oraz świata (World Guard oraz World Edit)
    • ochrona skrzyń i obiektów posiadających inwentarz (LWC czy Essentials Protect)
    • teleportacje między światami oraz innymi punktami (Multiverse oraz RandomTeleport)
    • ekonomia i system walut (Vault, IConomy, ChestShop, AShop, czy Essentials posiadający wbudowaną ekonomię)
    • zarządzanie chatem, prefiksami oraz uprawnieniami (PermissionEx, MChat czy Essentials Chat)
    Dopóki nasz serwer będzie zaniedbany (brak aktualizacji pluginów) musimy go mieć uruchomionego w trybie Offline. W przeciwnym razie każdy potencjalnie wchodzący gracz może przejąć nad naszym serwerem kontrolę uzyskując nawet login, hasło czy inne uprawnienia pozwalające na złamanie zabezpieczeń.

    Co to jest UUID ?
    Jest to uniwersalny i unikatowy identyfikator długiego ciągu liczb o długości szesnastkowym. Powszechnie stosowany w celu identyfikacji oprogramowania. Mojang - firma Minecraft'u planuje użyć UUID do identyfikacji kont graczy, każde konto Premium będzie powiązane z UUID. Przykładowo konto Notch ma obecnie UUID " 069a79f4 - 44e9 - 4726 - a5be - fca90e38aaf5 ".

    Notka dla programistów pluginów:
    • Nazwą gracza będzie unikalny ciąg znaków (string) który będzie identyfikował danego gracza.
    • Od wersji Minecraft 1.7 wywoływanie UUID danego gracza odbywać się będzie poprzez kod Player.getUniqueId();
    • Dla bezpieczeństwa serwera blokadę tymczasową dla gracza(y) w trakcie trwania migracji należy użyć Server.getOfflinePlayer(UUID)
    Należy użyć konta Mojang lub UUIDFetcher (zalecane) aby przekonwertować nazwę UUID. Możliwe że będą również wbudowane rozwiązania dla tej funkcji...
     
    Avaterys, PiX, FejminTV i 2 inni lubią to.
  2. BukkitSmerf
    Offline

    BukkitSmerf Użytkownik

    Wiadomości:
    3,326
    Polubienia:
    1,047
    Punkty:
    178
    trochę stare już info :D

    Ale ogólnie to będzie masakra dla serverów offline, bo większość pluginów pewnie będzie jechać na UUID a no-premium go nie posiada :D
     
  3. AxonCraft
    Offline

    AxonCraft Użytkownik

    Wiadomości:
    251
    Polubienia:
    233
    Punkty:
    113
    Pisząc to jednocześnie też o tym myślałem... ciekawi mnie tylko jak w praktyce będzie wyglądać gdy na serwery wbiją gracze z premium jak i bez. Czy w ogóle da się wejść....
     
  4. BukkitSmerf
    Offline

    BukkitSmerf Użytkownik

    Wiadomości:
    3,326
    Polubienia:
    1,047
    Punkty:
    178
    z czystym graniem problemów nie będzie...
    Ale o ile bukkit zrobi jakie kolwiek "wsparcie" dla offline mode, to wydaje mi się że tam nikt nie bedzie miał UUID, niezależnie czy ma premkę czy nie....
    (Offline mode- to nie piracki tryb, tyko tryb bez połączenia z serverami MC/Mojangu, więc w teori nie powinno pobierać UUID, bo nie ma skąd, chyba że będzie wysyłane razem z packetem logowania)
     
  5. Adrenaline
    Offline

    Adrenaline Użytkownik

    Wiadomości:
    100
    Polubienia:
    47
    Punkty:
    78
    Na najnowszym buildzie Spigota jest już coś z UUIDem :) , można łatwo zauważyć, że w konsoli za każdym razem gdy się logujemy to wyświetla nam się komunikat;

    [User Authenticator #1/INFO]: UUID of player Adrenalineq is 7ed2eaecff564026904a64dc18a4c7d3

    Przez co proces wchodzenia na serwer nie jest natychmiastowy a następuje z kilkusekundowym opóźnieniem. Wyłączenie online-mode skutkuje wyłączenie sprawdzania UUIDa. Także jeżeli to się utrzyma do 1.8 to serwery offline powinny czuć się bezpiecznie.
     
  6. BukkitSmerf
    Offline

    BukkitSmerf Użytkownik

    Wiadomości:
    3,326
    Polubienia:
    1,047
    Punkty:
    178
    A co jak plugin np essentials, zamiast zapisywać nicki, zacznie zapisywać po UUID? lipa :D
     
    ZahuseK lubi to.
  7. ZahuseK
    Offline

    ZahuseK Użytkownik

    Wiadomości:
    1,899
    Polubienia:
    1,110
    Punkty:
    163
    Ale chu*nia :p... mogli by myśleć pod innym kontem... teraz trzeba będzie robić plg pod kontem prem i non-prem przynajmniej tak przeczytałem w poscie o spigocie...

    Lepiej jak by do serwera wysłało przy pierwszym wejściu na serwer...

    [#] Możesz mi nie wierzyć ale wysłałem tą wiadomość przez aplikacje zwaną Tapatalk... [#]
     
    Ostatnio edytowane: Kwi 5, 2014
  8. Adrenaline
    Offline

    Adrenaline Użytkownik

    Wiadomości:
    100
    Polubienia:
    47
    Punkty:
    78
    Dlatego trzymam się z daleka od Bukkita i ich pluginów. Sam je wole robić niż czekać aż jakiś pacyn zrobi 'updejta'
     
  9. BukkitSmerf
    Offline

    BukkitSmerf Użytkownik

    Wiadomości:
    3,326
    Polubienia:
    1,047
    Punkty:
    178
    Z tym że ich pluginy są dobre :>
    podczas gdy w polsce widziałam tylko z 3 osoby które coś piszą cos pod bukkita lepiej od zera...
     
  10. Adrenaline
    Offline

    Adrenaline Użytkownik

    Wiadomości:
    100
    Polubienia:
    47
    Punkty:
    78
    ;) I tak lepiej jest robić własne :) bo jak już polak się za coś zabiera to naprawdę to działa :)
     
  11. BukkitSmerf
    Offline

    BukkitSmerf Użytkownik

    Wiadomości:
    3,326
    Polubienia:
    1,047
    Punkty:
    178
    coś nie sądze by ktokolwiek miał włansego WorldEdita :D
    Chyba że jakaś mocno okrojoną wersje
    Podobnie z WorldGuardem...

    A już na pewno z ProtocolLib, tego nikt niczym nie zastąpi
     
  12. Yooka
    Offline

    Yooka Użytkownik

    Wiadomości:
    383
    Polubienia:
    165
    Punkty:
    68
  13. ZahuseK
    Offline

    ZahuseK Użytkownik

    Wiadomości:
    1,899
    Polubienia:
    1,110
    Punkty:
    163
    Zgadzam się z smerfem takiego czegoś jak plib nie napiszesz  chyba że sposobem copy --> paste xd... nie widziałem jeszcze polaka który by je*n*l coś podobnego do ess.

    [#] Możesz mi nie wierzyć ale wysłałem tą wiadomość przez aplikacje zwaną Tapatalk... [#]
     
  14. ZahuseK
    Offline

    ZahuseK Użytkownik

    Wiadomości:
    1,899
    Polubienia:
    1,110
    Punkty:
    163
    Popatrz na PacketApi a plib :) z porównania mi wyszło że papi to gufno... z reszta tam gdzieś były wyniki na forum... b.org

    Ehh przepraszam znowu i proszę o połączenie postow, dzięki mnie administracja ma co robić xd... naprawdę przepraszam cały czas myślę że to mi z doublepostuje xd...

    [#] Możesz mi nie wierzyć ale wysłałem tą wiadomość przez aplikacje zwaną Tapatalk... [#]
     
  15. artur9010
    Offline

    artur9010 Użytkownik

    Wiadomości:
    1,216
    Polubienia:
    498
    Punkty:
    223
    Kak dla mmnie to bedzie bez sensu...

    Boze juz widze przepisywanie polowy pluginow pod 1.8 :(
     
    ZahuseK lubi to.
  16. skmedix
    Offline

    skmedix Nowicjusz

    Wiadomości:
    11
    Polubienia:
    2
    Punkty:
    53
    Wszystkie moje targety Bukkit.getServer().getPlayer(args[0]); poszły :/
    Ach ale mam pisania pod 1.7.5+..

    PS: Gracze offline też mają UUID z tego co wiem
     
  17. ZahuseK
    Offline

    ZahuseK Użytkownik

    Wiadomości:
    1,899
    Polubienia:
    1,110
    Punkty:
    163
    @up skąd to wiesz, jakiś cynk od mojangu?...

    [#] Możesz mi nie wierzyć ale wysłałem tą wiadomość przez aplikacje zwaną Tapatalk... [#]
     
  18. BukkitSmerf
    Offline

    BukkitSmerf Użytkownik

    Wiadomości:
    3,326
    Polubienia:
    1,047
    Punkty:
    178
    Nie mają... UUID kont graczy są przechowywane w bazie mojang, więc jak ktoś bez konta może to mieć?
    Pewnie masz zwykłe UUID, gracza jako moba na serverze, bo wszystko w MC ma swoje UUID
     
  19. artur9010
    Offline

    artur9010 Użytkownik

    Wiadomości:
    1,216
    Polubienia:
    498
    Punkty:
    223
    Jak dla mnie moglp by to wygladac tak

    Offline, brak zmiamy nicku, brak uuid, wszyatko zapisywane za pomoca nicku

    ONLine, zmiany nixku, uuid, wszystko zapisywane za pomoca uuid
     
  20. FejminTV
    Offline

    FejminTV Użytkownik

    Wiadomości:
    1,575
    Polubienia:
    595
    Punkty:
    223
    Jestem ciekaw jak bedzie z logowaniem, zmienisz nick i dupa nowe konto. chyba ze pluginy do rejestracji beda jakosc sprawdzac ip czy jakis kod ktory nawet po zmianie nicku sie nie zmienia
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.