Rozmiar mapy a wydajność serwera

Dyskusja w 'Archiwum' rozpoczęta przez użytkownika ssobieraj, Mar 28, 2012.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. ssobieraj
    Offline

    ssobieraj Nowicjusz

    Wiadomości:
    19
    Polubienia:
    2
    Punkty:
    8
    O ile dobrze zauważyłem to rozmiar mapy w grze stale się zwiększa. Mialem 2 przeniosiny serwera, i zauwazyłem przy pierwszych przenosinach ze mapa miala okolo 120 mb, a traz juz ponad 600 ;)

    Czy rozmiar mapy ma wplyw na zużycie zasobow serwera ? oczywiscie poza dyskiem.
     
  2. skajper
    Offline

    skajper Użytkownik

    Wiadomości:
    34
    Polubienia:
    24
    Punkty:
    103
    Wielkość mapy ma wplyw na zuzywanie ramu im większą mapa tym potrzeba więcej ramu, najlepiej ograniczyc wielkość mapy
     
  3. pilifs
    Offline

    pilifs Użytkownik

    Wiadomości:
    28
    Polubienia:
    18
    Punkty:
    58
    Takie pytanko, jak ograniczyć świat żeby się dalej się nie generowal?

    Wysłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk
     
  4. keemyt
    Offline

    keemyt Nowicjusz

    Wiadomości:
    0
    Polubienia:
    3
    Punkty:
    3
    Możesz użyć do tego plugina WorldBorder (znajdziesz go na bukkitowym forum).
    Jest on o tyle fajny, że można określić kształt granic świata (kwadratowy/okrągły).
     
  5. ssobieraj
    Offline

    ssobieraj Nowicjusz

    Wiadomości:
    19
    Polubienia:
    2
    Punkty:
    8
    Wlasnie tego pluginu uzylem.
    Teraz tak, ram jest pobierany gdy ktos wchodzi na dalekie tereny ? czy te tereny sa od razu ladowane wraz z uruchomieniem serwera ?

    Z moich obserwacji wynika, ze dopiero gdy dana osoba idzie na odlegle tereny, to jest generowane jakiekolwiek zuzycie, ale moge sie mylic.

    Jesli zuzycie ramu jest od razu przy uruchomieniu wzgledem mapy, to jak "wyczyscic" z mapy te tereny poza ograniczeniem ktore dalem w worldborderze ?
     
  6. keemyt
    Offline

    keemyt Nowicjusz

    Wiadomości:
    0
    Polubienia:
    3
    Punkty:
    3
    Podczas uruchomienia serwera ładowany jest region przy spawnie oraz te w którym aktualnie przebywają gracze.
    Gdy gracz przechodzi z jednego regionu na drugi, serwer generuje nowy teren (jeżeli jest pierwszą osobą która tam zawędrowała) bądź jedynie ładuje wcześniej wygenerowany.

    Powiększone zużycie pamięci wynika (między innymi) właśnie z generowania/ładowania terenu podczas przechodzenia między regionami.

    Co do "czyszczenia" - z tego co pamiętam jest komenda /wb trim (czytaj dokumentację - it's good for you).

    Natomiast dodatkowo jeżeli masz u siebie plugin AdminCmd możesz użycz komendy /memory -f która zrzuca z maszyny obciążenie pamięci (unload nieużywanych chunków, zabicie mobów itp.).
    Są też inne pluginy które robią to samo (a może nawet lepiej/więcej). Mi osobiście te rozwiązanie wystarcza.
     
    skajper lubi to.
  7. ssobieraj
    Offline

    ssobieraj Nowicjusz

    Wiadomości:
    19
    Polubienia:
    2
    Punkty:
    8
    keemyt, twoje odpowiedzi są dla mnie bardzo pomocne, dzięki :)

    Sprawdze plugin ktory podales oraz poczytam o pluginie nolag (byc moze ma podobne opcje).
     
  8. Wert
    Offline

    Wert Znany

    Wiadomości:
    1,453
    Polubienia:
    554
    Punkty:
    268
    Przeważnie mapa nie jest wczytywana na nieużytkach, lecz tylo wtedy kiedy ktoś tam wejdzie. Co do czyszczenia/optymalizacji mapy to radzę usuwać lasy, ponieważ zmieniają one w znaczący sposób wczytywanie terenu więc na granic las/łąka mogą pojawić się lagi u gracza oraz serwera.
     
  9. keemyt
    Offline

    keemyt Nowicjusz

    Wiadomości:
    0
    Polubienia:
    3
    Punkty:
    3
    @TGF Ale jeżeli postawił granice mniejszą niż wygenerowany świat to /wb trim wywali resztę poza nią. Bo chyba o to chodziło ssobierajowi.
     
  10. Wert
    Offline

    Wert Znany

    Wiadomości:
    1,453
    Polubienia:
    554
    Punkty:
    268
    Tak masz racje:p
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.