TuT Skript - Piszemy proste skrypty

Dyskusja w 'Poradniki' rozpoczęta przez użytkownika Skrypciarek, Sie 5, 2016.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Skrypciarek
    Offline

    Skrypciarek Początkujący

    Wiadomości:
    59
    Polubienia:
    2
    Punkty:
    13
    Witajcie, w moim 1 tucie :) dzisiaj pokaże wam jak pisać Skrypty do minecrafta w pluginie skript :)
    Pierszę co to pobranie pluginu skript z strony: [LINK]
    I zaczynamy :)
    Żeby napisać skrypt wchodzimy w folder scripts w folderze skript który znajduję sie w folderze plugins w naszym serwerze i żeby pisać skrypty tworzymy plik o formacie .sk nie może być inny bo skrypt nie zadziala


    Piszemy piewszy prosty skrypt:

    Wiec piszemy!
    Kod (Skrypt):
    1.  
    2. command /siemanko: #Start komendy
    3.     trigger: #Komenda nie zadziala bez tego!
    4.         send "Hejosia!" #Wysyla wiadomosc do gracza ktory wykonal komende
    5.  
    Wiec tak zeby wysylalo wiadomosc do wszystkich graczy piszemy:
    Kod (text):
    1. broadcast "nasza wiadomosc"
    lub
    Kod (text):
    1. send "nasza wiadomosc" to all players
    2 metoda miej obciaza serwer :)
    Wiecej opisane w 2 czesci!

    Piszemy komende na /kick

    Chcecie może zrobić coś w typu /kick?
    To nie problem to jest proste!
    Kod (text):
    1.  
    2.  
    3.  
    4.  
    5.  
    6. command /kick <player>:
    7.     trigger:
    8.         broadcast "&6Gracz %player% wyruzcil gracza %arg 1%"
    9.         kick arg 1 due to "Zostales wyrzucony z serwera!" #Wyrzuca gracza
    10.  
    Zrobic powod to tez proste!
    Kod (text):
    1.  
    2.  
    3.  
    4.  
    5.  
    6. command /kick <player> <text>:
    7.     trigger:
    8.         broadcast "&6Gracz %player% wyruzcil gracza %arg 1% za %arg 2%"
    9.         kick arg 1 due to "&4Serwer: &6Zostales wyrzucony za&8: %arg 2%"
    10.  
    Gotowe! Wiecej w czesci 3!

    CLEARLAG w skript

    Moze cos w stylu clear laga?
    To proste!
    Kod (text):
    1.  
    2.  
    3.  
    4.  
    5.  
    6. every 1 minute: #Wydarzenie co 1 minute
    7.     broadcast "&8[&4SERWER&8] &6Itemy zostana usuniete za jedna minute!"
    8.     wait 40 seconds #Wydarzenie co 40 sekund
    9.     broadcast "&8[&4SERWER&8] &6Itemy zostana usuniete za 20 sekund!"
    10.     wait 10 seconds #Wydarzenie co 10 sekund
    11.     broadcast "&8[&4SERWER&8] &6Itemy zostana usuniete za 10 sekund!"
    12.     wait 5 seconds #Wydarzenie co 5 sekund
    13.     broadcast "&75..."
    14.     wait 1 second #Wydarzenie co 1 sekunde
    15.     broadcast "&74..."
    16.     wait 1 second #Wydarzenie co 1 sekunde
    17.     broadcast "&73..."
    18.     wait 1 second #Wydarzenie co 1 sekunde
    19.     broadcast "&72..."
    20.     wait 1 second #Wydarzenie co 1 sekunde
    21.     broadcast "&71..."
    22.     wait 1 second #Wydarzenie co 1 sekunde"
    23.     clear dropped items
    24.     wait 1 second #Wydarzenie co 1 sekunde
    25.     broadcast "&8[&4SERWER&8] &6Usunieto itemy z ziemi!"
    26.  
    Gotowe! Mamy clearlaga!



    Dalsze czesci pozniej :)
     
    Ostatnio edytowane: Sie 5, 2016
  2. Xierip
    Offline

    Xierip Użytkownik

    Wiadomości:
    390
    Polubienia:
    334
    Punkty:
    88
    Naczelny Hejter wita nowego użytkownika :*
    Tooo tak:
    1. Nie opisujesz co dana metoda/linijka (nie wiem jak to nazwać) robi, dajesz gotowy kod i co mają zrozumieć?
    2. Wprowadzasz ludzi w błąd:
    to:
    1. send "nasza wiadomosc" to all players

    wcale nie jest bardziej optymalne od tego:
    1. broadcast "nasza wiadomosc"
    A to(tłumaczenie triggera):
    1. trigger: #Komenda nie zadziala bez tego!

    to już totalny idiotyzm, jak chcesz uczyć ich pisać komend, to pokaż co taka komenda może mieć w tych (i znowu nie wiem jak to nazwać) opcjach?

    Kod (lua):
    1.  
    2. command /commandname <arguments>: # arguments are explained below
    3.     description: A description of what this command does
    4.     usage: How to use the command, e.g. /commandname <arguments>  # If omitted this defaults to something similar to how the command was defined above.
    5.     permission: required.permission.to.use.this.command  # If omitted this command can be used by everyone regardless of permissions.
    6.     permission message: Message to send if the player doesn't have the required permission to use this command  # If omitted this defaults to "You don't have the required permission to use this command"
    7.     executable by: players/console/players and console  # If omitted this command can be executed by players and the console.
    8.     aliases: /c, /comname. # a list of aliases of the command which are usually abbreviations of the command
    9.     trigger:
    10.         put conditions and effects here that will be checked/executed when the command is used.
    11.  
    jak widać komenda nie kończy się na triggerze, a jak byś podał linka do samej dokumentacji, czy to komendy (http://njol.ch/projects/skript/doc/commands/), czy to całej(http://njol.ch/projects/skript/doc/) to stawiam że nikt by nie ucierpiał, a wielu by to pomogło.

    Moge znęcać się o kolorystyke, układ ble ble i wiele innych, ale to nie jest tak ważne jak to, że w "Poradniku" nic nie przekazałeś oprócz kilku kawałków kodu bez żadnej nauki.

    Pozdrawiam :)
     
    MCPlayG i ElDzikPL lubią to.
  3. Skrypciarek
    Offline

    Skrypciarek Początkujący

    Wiadomości:
    59
    Polubienia:
    2
    Punkty:
    13
    @up ludzie mogą wykorzystać linijki kodu więc nie wiem o co ci chodzi




    @Edit broadcast robi spam w konsoli co obciącza serwer więc może na serwie paść crash
     
  4. adek1990
    Offline

    adek1990 Nowicjusz

    Wiadomości:
    1
    Polubienia:
    0
    Punkty:
    51
    Fajny poradnik ale trochę krótki.
     
  5. MeetCraft
    Offline

    MeetCraft Nowicjusz

    Wiadomości:
    19
    Polubienia:
    2
    Punkty:
    8
    Clerlag sie przyda xd dzieki za poradnik
     
  6. derkuZ
    Offline

    derkuZ Nowicjusz

    Wiadomości:
    10
    Polubienia:
    0
    Punkty:
    6
    W sumie poradnik nie jest zły ale to bardziej dla zielonych.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.